Program kursu: Profesjonalne techniki procesu sprzedaży
Czas trwania kursu: 8 godz. szkoleniowych
- Korzyści i zagrożenia płynące z kontaktu osobistego i telefonicznego z Klientem
- lista mocnych i słabych stron każdej z metod kontaktu
- Standard spotkania handlowego
- otwarcie spotkania, techniki budowania długotrwałych relacji z Klientem
- pierwsze wrażenie, komplement, podobieństwa, odsłanianie intencji, komunikacja pozytywna,
- komunikacja niewerbalna – budowanie zaufania i otwartości Klienta, ćwiczenia
- Motywy podejmowania współpracy przez Klientów
- jak rozpoznawać potrzeby Klienta
- zadawanie pytań, aktywne słuchanie, parafraza.
- Prezentacja oferty – język korzyści, indywidualność oferty, dopasowanie prezentacji oferty do typu Klienta, ćwiczenia
- Trudne sytuacje w relacjach z Klientem – obiekcje i umiejętność radzenia sobie z nimi, negatywne emocje.
- Metody radzenia sobie z odmową Klienta przy pierwszym kontakcie, ćwiczenia
- Standard zamknięcia spotkania sprzedażowego, techniki wywierania wpływu, sygnały zakupu, ćwiczenia