Program kursu: Trening menedżerski
Czas trwania szkolenia: 16 godz. szkoleniowych
- ROLA I FUNKCJE MENEDŻERA
- Podstawowe funkcje i zadania menedżera – lidera
- Problemy kierowania – czynnik ludzki, relacje społeczne, formalne i nieformalne czynniki kształtujące sytuacje zawodowe
- Osobowość menedżera, a skuteczność działania w rolach kierowniczych
- SKUTECZNA KOMUNIKACJA
- Techniki aktywnego słuchania
- Przepływ informacji, poziomy i rodzaje komunikowania, funkcje procesów komunikacyjnych, kontakty interpersonalne a formalne, pośrednia komunikacja organizacyjna
- Język przywódcy – czyli jak być przekonywującym?
- Dwustronność przepływu informacji – udzielanie informacji zwrotnej
- MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
- Motywacja – mobilizowanie, tworzenie motywacji finansowych i pozafinansowych, zarządzanie jako zaspokajanie potrzeb ludzkich, wartości i modele sukcesu
- Czym motywować pracowników? – potrzeby pracowników
- Jak motywować? – techniki motywowania
- OCENA PRACY
- Ocena formalna i nieformalna
- Błędy oceny – jak ich unikać?
- Sposoby prowadzenia rozmowy oceniającej – jak chwalić a jak udzielać reprymendy pracownikom
- Informacja zwrotna – konstrukcja informacji zwrotnej, umiejętność rozróżnienia oceny od opisu, kiedy udzielać informacji zwrotnej i jak ją przyjmować
- Ustalanie celów i wyciąganie wniosków
- ROZWIJANIE PRACOWNIKÓW
- Delegowanie zadań i uprawnień
- Elementy myślenia twórczego i asertywności
- Zasady coachingu
- TRUDNE SYTUACJE W KIEROWANIU LUDŹMI
- Dyscyplinowanie pracowników
- Sytuacje trudne i procesy podejmowania decyzji
- Rozwiązywanie konfliktów (dynamika konfliktu, indywidualne style reagowania w sytuacjach konfliktowych, strategie rozwiązywania konfliktów)