Program kursu: Trening menedżerskibusiness-idea-534228_1280

Czas trwania szkolenia: 16 godz. szkoleniowych

  1. ROLA I FUNKCJE MENEDŻERA
  • Podstawowe funkcje i zadania menedżera – lidera
  • Problemy kierowania – czynnik ludzki, relacje społeczne, formalne i nieformalne czynniki kształtujące sytuacje zawodowe
  • Osobowość menedżera, a skuteczność działania w rolach kierowniczych
  1. SKUTECZNA KOMUNIKACJA
  • Techniki aktywnego słuchania
  • Przepływ informacji, poziomy i rodzaje komunikowania, funkcje procesów komunikacyjnych, kontakty interpersonalne a formalne, pośrednia komunikacja organizacyjna
  • Język przywódcy – czyli jak być przekonywującym?
  • Dwustronność przepływu informacji – udzielanie informacji zwrotnej
  1. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW
  • Motywacja – mobilizowanie, tworzenie motywacji finansowych i pozafinansowych, zarządzanie jako zaspokajanie potrzeb ludzkich, wartości i modele sukcesu
  • Czym motywować pracowników? – potrzeby pracowników
  • Jak motywować? – techniki motywowania
  1. OCENA PRACY
  • Ocena formalna i nieformalna
  • Błędy oceny – jak ich unikać?
  • Sposoby prowadzenia rozmowy oceniającej – jak chwalić a jak udzielać reprymendy pracownikom
  • Informacja zwrotna – konstrukcja informacji zwrotnej, umiejętność rozróżnienia oceny od opisu, kiedy udzielać informacji zwrotnej i jak ją przyjmować
  • Ustalanie celów i wyciąganie wniosków
  1. ROZWIJANIE PRACOWNIKÓW
  • Delegowanie zadań i uprawnień
  • Elementy myślenia twórczego i asertywności
  • Zasady coachingu
  1. TRUDNE SYTUACJE W KIEROWANIU LUDŹMI
  • Dyscyplinowanie pracowników
  • Sytuacje trudne i procesy podejmowania decyzji
  • Rozwiązywanie konfliktów (dynamika konfliktu, indywidualne style reagowania w sytuacjach konfliktowych, strategie rozwiązywania konfliktów)

Zapoznaj się z naszymi kursami: